Marketing i radio – veza programa i sadržaja reklama u njemu

Gotovo svaka radio stanica ima svoj prepoznatljiv stil kojim se probija među publikom: neki stavljaju naglasak na glazbu, neki na informativni program, drugi na prijenose sportskih događanja, treći na ozbiljnije društvene i političke teme… Sve je to onda u uzročno- posljedičnoj vezi i s reklamnim programom i sadržajem koji radio postaja prodaje i nudi.

Programski sadržaj određuje reklamni sadržaj

Jedna od najpoznatijih i najpopularnijih emisija Drugog programa Hrvatskog radija je emisija Sport i glazba koja se najčešće emitira subotom i/ili nedjeljom poslijepodne, ovisno o samom rasporedu važnijih sportskih događanja. Generacije su već naviknute uz tu emisiju slušati primjerice prijenose nogometnih utakmica. I, naravno, gledajući onda na taj izraženi sportski sadržaj emisije, razumljivo je da je primamljivo proizvođačima sportske opreme reklamirati se u pauzama utakmica, zar ne?

Ako slušate radio prijenos utakmice hrvatske nogometne reprezentacije, vrlo je vjerojatno da se i sami, pa makar rekreativno, bavite nogometom. Sigurno ćete onda kad-tad trebati i kupiti novu nogometnu loptu… Možda tenisice, možda trenirku? Baš zbog toga, sigurno pretpostavljate i sami, u sklopu sportskog radijskog programa, prevladavat će marketing koji cilja baš na tu populaciju: sportaše, mlade ili stare, profesionalce ili rekreativce.

Još jedan prepoznatljiv sadržaj Drugog programa Hrvatskog radija su vijesti o stanju na cestama, svakih sat vremena u suradnji s HAK-om. Hoće li biti neobično neposredno prije ili poslije stanja na cestama čuti reklamu gdje se predstavljaju novo izašle auto gume, ili novi model automobila? Naravno da neće, sve je to isplanirano od strane marketinških stručnjaka, budite uvjereni. Reklama za auto gume sigurno će imati snažniji efekt i potencijalno privući više kupaca ukoliko je emitirana u terminu prije stanja na cestama nego prije večernjeg Dnevnika.

Isti je slučaj ako gledamo i jedan drugi aspekt određene radio stanice, a to je dobna skupina slušatelja. Primjerice ukoliko je Radiju Antena Zagreb najveći broj slušatelja u rasponu godina od 25 do 45, tome će biti prilagođen i propagandni sadržaj.